Cerambycoidea Forum
Cerambycoidea Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Cerambycidae Cerambycinae
 Clytini
 Armenia, Plagionotus arcuatus lugubris?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

   Insert an Image File

   

T O P I C    R E V I E W
Dominique Posted - 30/06/2013 : 08:34:31

199.76 KB

Hi !

This one was caught in a wine trap in an old oak, in Aygedzor (1266 m), a small village close to Meghri, in the southern Armenia, not very far from the iranian border.

We caught very few specimens, in a length range of 8 mm to 20 mm.

I think it is Plagionotus arcuatus lugubris, but this ssp is not given fron Armenia in the last work of Lazarev (2010). It also could be a transition form to P. arcuatus multiinterruptus, given from the same area.
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Francesco Posted - 01/07/2013 : 21:26:42
J'imagine... bonne chance!
Dominique Posted - 01/07/2013 : 06:30:04
Pour établir cette cartographie, c'est un peu fastidieux à cause de l'orthographe des localités qui n'a pas grand-chose à voir avec celle qu'on peut trouver sur Google Earth par exemple... j'essaierai tout de même lorsque j'aurai un moment.
Francesco Posted - 30/06/2013 : 20:10:24
L'article de Lazarev est super intéressant, mais il manque d'analyse biogéographique. C'est à dire: quelle sont les limites (bio)géographiques qui limitent - ou mieux, ont isolé - ces formes pour former de sous-espèces?
Je ne connais pas le Caucase, mais une différentiation en sous-espèces qui suit les frontières politiques n'a pas souvent du sens.
Donc, je te conseille de marquer dans une mappe détaillée les localité mentionnés par Lazarev pour les différentes sous-espèces et de voir si tes exemplaires correspondent à quelque (micro)région géographique dans le Caucase.
C'est vrai que, dans le cas de deux sous-espèces, on peut avoir un peu de zone de superposition, mais il n'y aurait rien d’étrange si lugubris atteignît aussi l’Arménie.

Cerambycoidea Forum © 2000-08 Snitz Communications Go To Top Of Page
Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.07