Cerambycoidea Forum
Cerambycoidea Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Generalities
 Scientific questions
 Psalidognathus Gray

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Insert an Image File

T O P I C    R E V I E W
Capitaine Posted - 23/04/2015 : 16:06:58
je dois avouer rencontrer un problème similaire à celui de Pierre (avec Callipogon sp.) concernant le genre Psalidognathus.
En effet, j'ai lu la note de Q.& V. sur ce genre (1983) et la clé de détermination fait référence à la longueur de la dent jugulaire chez les mâles entre P. friendi et P. superbus..
Je posséde de nombreux exemplaires des 2 espèces en coll. et il m'est impossible, par ce caractère, de les différencier (ayant des mâles avec vermiculation elytrales corrrespondant à l'un et dent jugulaire de l'autre !).
Est-ce que l'un d'entre-vous aurait la révision de Lameere (1910)?.
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
dryobius Posted - 24/04/2015 : 03:47:46
P. friendi are typically metallic green, metallic blue or metallic reddish. The punctation at the base of the elytra is very coarse and rough. P. superbus is usually dark metallic blackish-blue and has finer punctation at the base of the elytra. I'll try post a couple of photos. A modern revision is needed. Both species have considerable variation in size. Could they be the same species? Possibly. Could they hybridize? Possibly.

Cerambycoidea Forum © 2000-08 Snitz Communications Go To Top Of Page